آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت به زبان فارسی
دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ب.ظ
این کتاب برنامه نویسی VisualBasic.Net رو بصورت کامل و جزء به جز به شما آموزش خواهد داد
کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت
فصل ۱
- محیط برنامه نویسی و ویژوال استودیو NET
- اجرای ویژوال استودیو NET
- باز کردن یک پروژه ویژوال بیسیک
- ابزارهای ویژوال استودیو NET
- طراح فرمهای ویندوز
- نمایش طراح فرمهای ویندوز
- اجرای یک برنامه ویژوال بیسیک
- اجرای برنامه MusicTrivia
- پنجره خواص
- تغییر دادن یک خاصیت
- مدیریت ابزارهای برنامه نویسی ویژوال استودیو
- جابجا کردن و تغییر اندازه پنجره های ابزار در ویژوال استودیو
- جابجا کردن و تغییر دادن اندازه پنجره خواص
- چسباندن یک نچره ابزار در ویژوال استودیو
- چسباندن پنجره خواص
- مخفی کردن یک ابزار در ویژوال استودیو
- استفاده از ویژگی AutoHide
- کمک
- استفاده از کمک دینامیک
- جستجوی کلمات و عبارات در سیستم کمک
- از ویژوال استودیو خارج شوید
فصل ۲
- اولین برنامه را بنویسید
- اولین برنامه ویژوال بیسیک Locky Seven
- مراحل برنامه نویسی
- ایجاد واسط کاربر
- ایجاد یک پروژه جدید
- ایجاد واسط کاربر
- جابجا کردن و تغییر دادن اندازه یک دکمه
- اضافه کردن دکمه دوم
- اضافه کردن برچسب های اعدا
- اضافه کردن تصویر
- ست کردن خواص کنترل ها
- ست کردن خواص دکمه ها
- ست کردن خواص برچسب اعداد
- ست کردن خواص برچسب معرفی برنامه
- خواص جعبه تصویر
- ست کردن خواص جعبه تصویر
- نوشتن کد برنامه
- کار با ادیتور کد
- نوشتن کد دکمه Spin
- تحلیل روال Button1-Click
- اجرای برنامه Lucky Seven
- ایجاد فایل اجرایی برنامه
- ایجاد فایل اجرایی MyLucky7.exe
- پروژه Lucky Seven را باز کنید
فصل ۳
- کار با کنترل های ویژوال بیسیک NEt
- استفاده از کنترل ها : برنامه” Hello World”
- نوشتن برنامه Hello World
- اجرای برنامه Hello World
- کنترل Date TimePicker
- برنامه Birthday
- ایجاد برنامه Birthday
- اجرای برنامه Birthday
- کنترل هایی برای گرفتن اطلاعات از کاربر
- طرز کار با کنترل جعبه چک
- اجرای برنامه CheckBox
- برنامه نمایشی Input Controls
- طرز کار با کنترل جعبه چک
- نگاهی به کد برنامه Input Controls
- بررسی کد جعبه چک و جعبه لیست
- طرز کار با کنترل LinkLabel
- ایجاد برنامه WebLink
- اجرای برنامه WebLink
- کنترل Chart Microsoft
- نصب کنترل Chart
فصل ۴
- کار با منو و دیالوگها
- اضافه کردن منو : کنترل MainMenu
- ایجاد یک منوی ساده
- اضافه کردن کلید دسترسی سریع به فرمانهای منو
- اضافه کردن کلید دسترسی سریع
- تغییر دادن ترتیب فرمانهای منو
- پردازش فرمانهای منو
- اضافه کردن یک برچسب به فرم
- نوشتن روال رویداد فرمانهای منو
- اجرای برنامه MyMenu
- استفاده از کنترل دیالوگ
- اضافه کردن دیالوگهای OpenFileDialog و ColorDialog
- اضافه کردن جعبه تصویر
- اضافه کردن منوی File
- تغییر دادن نام آیتمهای منوی File
- تغییر دادن نام اشیاء
- غیر فعال کردن فرمانهای منو
- غیر فعال کردن فرمان Close
- اضافه کردن فرمان Text Color به منوی Clock
- نوشتن روال رویداد فرمان Open
- نوشتن روال رویداد فرمان Close
- نوشتن روال رویداد فرمان Exit
- نوشتن روال رویداد فرمان Text Color
- اجرای برنامه MyMenu
- اضافه کردن میانبر به منوی Clock
فصل ۵
- متغییرها و عملگرها در ویژوال بیسیک
- آناتومی یک دستور ویژوال بیسیک
- تعریف متغیر: دستور Dim
- استفاده از متغیرها در برنامه
- تغییر دادن مقدار یک متغیر
- گرفتن ورودی با InputBox
- استفاده از متغیر برای نمایش خروجی
- نمایش پیام با MsgBox
- کار با انواع داده
- استفاده از انواع داده رد برنامه
- ثابت: متغیری که تغییر نمی کند
- استفاده از ثابت در برنامه
- عملگرهای ویژوال بیسیک
- چهار عمل اصلی: عملگرهای +، – ، * و/
- استفاده از عملگرهای چهار عمل اصلی در برنامه
- بررسی کد برنامه Basic Math
- عملگرهای پیشرفته :/ ، Mod ، ^ و &
- استفاده از عملگرهای پیشرفته
- متدهای ریاضی در چارچوب NET
- محاسبه جذر اعداد با استفاده از کلاسSystem . Math
- تقدم عملگرها
فصل ۶
- ساختار های تصمیم گیری
- برنامه نویسی رویداد – گرا
- عبارت شرطی
- ساختار تصمیم گیری IF.. Then
- تست چند شرط در یک ساختار تصمیم گیری If..Then
- تعیین هویت کاربر با استفاده از ساختار If..Then
- استفاده از عملگرهای منطقی در عبارات شرطی
- حفاظت برنامه با کلمه رمز : عملگر Andو اتصال کوتاه ساختار تصمیم گیری با AndAlso , OrElse
- ساختار تصمیم گیری Select Case
- استفاده از عملگرهای مقایسه در ساختار Select Case
- استفاده از Select Case برای پردازش یک جعبه لیست
- برنامه ای برای کنترل رویدادهای ماوس
فصل ۷
- حلقه ها و تایمرها
- حلقه For..Next
- نمایش شمارنده حلقه در یک جعبه متن
- نمایش اطاعات با استفاده از حلقه For .. Next
- حلقه های For..Ne xt پیچیده
- باز کردن فایل با استفاده از حلقه For .. Next
- یک روش بهتر برای باز کردن فایل ها
- استفاده از متغییر عمومی Counter
- حلقه Do..Loop
- امان از حلقه های بی انتها
- تبدیل درجه حرارت با استفاده از حلقه Do..Loop
- کنترل تایمر
- ایجاد یک ساعت دیجیتالی با استفاده از کنتل تایمر
- برنامه ساعت دیجیتالی
- ایجاد محدودیت زمانی برای وارد کردن کلمه رمز
- تست برنامه Timed Password
فصل ۸
- دیباگ کردن برنامه های ویژوال بیسیک
- یافتن خطاهای برنامه و تصحیح آنها
- انواع خطاها
- تشخیص خطاهای منطق برنامه
- دیبا گ کردن : حالت وقفه
- دیباگ کردن برنامه Debug Test
- ردگیری مقدار متغیرها با استفاده از پنجره Watch
- باز کردن یک پنجره Watch
- استفاده از پنجره Command
- باز کردن پنجره Command در حالت Immediate
- سوئیچ کردن به حالت Command در پنجره Command
- اجرای فرمان File.SaveAll
- حذف نقطه وقفه از برنامه Debug Test
فصل ۹
- مقابله با خطاهای برنامه با استفاده از روتین های ساخت یافته مقابله با خطا
- پردازش خطاها با دستور Try..Catch
- محل بکارگیری روتینهای مقابله با خطا
- کشف موقعیت خطا : دستور Try..Catch
- خطاهای دیسک و درایو
- تمرین خطای دیک و درایو
- بدان انداختن خطا با دستور Try..Catch
- استفاده از دستور Finally برای مرتب کردن بیشتر کارها
- نمایش پیام پایان کار با دستور Finally
- روتینهای Try..Catch پیچیده تر
- شئ Err
- تست چند خطا در یک بلوک Try..Catch
- محدود کردن تکرارها
- استفاده از یک متغیر برای ردگیری خطاهای زمان اجرا
- بلوک های Try..Catch تو درتو
- تکنیکهای برنامه نویسی دفاعی
کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت
فصل ۱۰
- ماژوا وروال
- ماژوال های استاندارد
- ایجاد ماژوال های استاندارد
- یک ماژول استاندارد ایحاد و ذخیره کنید
- متغییرهای عمومی
- یک اصلاح در برنامه Locky Seven
- اضافه کردن یک ماژول استاندارد
- ایجاد روال های جدید
- نوشتن روال های تابع
- ساختار تابع
- فراخوانی یک تابع
- تابع: ابزار محاسبه
- اجرای برنامه Locky Seven
- ساختار سابروتین
- فراخوانی یک سابروتین
- سابروتین: ابزار پردازش ورودی
- نوشتن سابروتین AddName
- اجرای برنامه My Text Box
- کدام روش :ByVal یا ByRef
فصل ۱۱
- مدیریت داده ها با آرایه و کلکسیون
- آرایه ای از متغیرها
- ایجاد یک آرایه
- تعریف یک آرایه طول- ثابت
- کار با یک آرایه طول – ثابت
- ایجاد آرایه های دینامیک
- کار با یک آرایه دینامیک
- حفظ محتویات آرایه در دستور ReDim
- کلکسیونی از اشیاء
- کار با اشیاء کلکسیون
- حلقه For Each.. Next
- کار با اشیاء کلکسیون Controls
- عوض کردن خاصیت Text با استفاده از حلقه For Each.. Next
- استفاده از خاصیت Name در حلقه های For Each.. Next
- استفاده از خاصیت Name برای پردازش انتخابی اشیاء کلکسیون
- خودتان کلکسیون بسازید
- نگهداری آدرسهای اسنترنت در یک کلکسیون
- اجرای برنامه URL Collection
فصل ۱۲
- فایلهای متنی و پردازش متن
- نمایش فایل متنی در کنترل جعبه متن
- با کردن یک فایل متنی برای ورودی
- تابع FileOpen
- اجرای برنامه Text Briwser
- بررسی کد برنامه Text Briwser
- ایجاد فایل متنی جدید
- اجرای برنامه Quick Note
- بررسی کد برنامه Quick Note
- پردازش رشته های متنی
- مرتب کردن متن
- کار با کدهای اسکی (ASCII Codes)
- مرتب کردن رشته ها در یک جعبه متن
- اجرای برنامه Sort Text
- بررسی کد برنامه Sort Text
- حفاظت متن و رمز نگاری
- به رمز در آوردن متن با تغییر کدهای اسکی
- بررسی کد برنامه Encrypt Text
- به رمز در آوردن متن با عملگر Xor
- بررسی کد برنامه Xor Encryption
فصل ۱۳
- اتوماسیون برنامه های آفیس و مدیریت پروسس ها
- اتوماسیون : برنامه نویسی با اشیاء برنامه های دیگر
- اتوماسیون در ویژوال بیسیک
- کاوشگر شئ Object Browser
- بررسی اشیاء Excel 2002 با کاوشگر شئ
- برنامه ای برای محاسبه اقساط وام
- اجرای برنامه Excel Automation
- کار با کاربرگ های Excel
- اجرای برنامه Excel Sheet Tasks
- کنترل اجرای پروسس Notepad
فصل ۱۴
- توزیع برنامه های ویژوال بیسیک
- آماده کردن مقدمات توزیع برنامه
- روشهای توزیع یک برنامه
- ایجاد پروژه توزیع
- ایجاد یک پروژه توزیع با استفاده از جادوگر نصب
- اجرای جادوگر نصب
- ایجاد یک پروژه توزیع با استفاده از الگوی Setup Project
- سفارشی کردن پروژه توزیع
- پیکر بندی تنظیمات ساخت
- ایجاد میانبر برنامه
- ست کردن نام شرکت و شماره ویرایش برنامه
- صفحات خواص پروژه توزیع
- ساخت پروژه توزیع و تست برنامه نصب ساخت پروژه
- اجرای برنامه نصب
- اجرای برنامه Lucky Seven
- بررسی فایلهای نصب شده
- حذف برنامه Lucky Seven
فصل ۱۵
- مدیریت فرمهای ویندوز
- اضافه کردن فرمهای جدید به برنامه
- طرز استفاده از فرمها
- برنامه های چند فرمه
- اضافه کردن فرم دوم
- نمایش فرم دوم
- اجرای برنامه
- تعیین فرمها روی میزکار ویندوز
- استفاده از خاصیت StartPosition برای تغییر مکان فرم
- ست کردن خاصیت DesktopBounds
- حداقل و حداکثر کردن پنجره ها
- اضافه کردن کنترل ها به فرم در زمان اجرای برنامه
- ایجاد کنترلهای برچسب و دکمه
- سازماندهی کنترلهای فرم
- استفاده از خواص Dock , Anchor
- شروع کردن برنامه با فرم Form2
- شروع برنامه با روال Sub Main
فصل ۱۶
- گرافیک و انیمیشن
- اضافه کردن گرافیک با استفاده از فضای نام System.Drawing
- سیستم مختصات فرم
- کلاس System.Drawing.Graphics
- رویداد Paint فرم
- رسم خط، مستطیل ، و بیضی
- اضافه کردن انیمیشن به برنامه
- حرکت دادن اشیاء روی فرم
- خاصیت Location
- ایجاد انیمیشن با استفاده از تایمر
- انیمیشن آیکون Sun
- اجرای برنامه Moving Icon
- ایجاد انیمیشن با منقبض و منبسط کردن تصاویر
- منبسط کردن جعبه تصویر
- ست کردن خاصیت Opacity
فصل ۱۷
- وراثت فرم و ایجاد کلاس های پایه
- وراثت فرم با استفاده از Inheritance Picker
- وراثت یک دیالوگ ساده
- تکمیل فرم به ارث رسیده
- کلاس های پایه ایجاد کنید
- اضافه کردن کلاس جدید به پروژه
- ایجاد پروژه Person Class
- تعریف متغیرهای کلاس
- ایجاد خواص کلاس
- ایجاد متد کلاس
- ایجاد یک شئ از کلاس جدید
- استفاده از کلمه کلیدی Inherits
فصل ۱۸
- چاپ و کار با چاپگر
- استفاده از کلاس PrintDocument
- استفاده از کلاس PrintDocument
- اجرای برنامه Print Graphics
- چاپ متن
- استفاده از متد Graphics.DrawString
- چاپ متن
- اجرای برنامه Print Text
- چاپ فایلهای متنی چند صفحه ای
- مدیریت کارهای چاپی
- چاپ فایل
- اجرای برنامه Print File
- اضافه کردن کنترلهای PrintPreviewDialog PageSetupDialog
- تست پیش نمایش چاپ و تنظیم صفحه
فصل ۱۹
- آشنایی با ADO.NET
- برنامه نویسی پایگاه داده با ADO.NET
- آشنایی با اصطلاحات پایگاه داده
- کار با یک پایگاه داده Access
- برقراری اتصال به پایگاه داده
- ایجاد آداپتور داده
- استفاده از کنترل OleDbDataAdapter
- کار با دیتاست
- ایجاد دیتاست فیلد Instructor
- نمایش اطلاعات پایگاه داده با کنترل های پیوندی
- نمایش اطلاعات با جعبه متن
- حرکت در دیتاست
- اضافه کردن دکمه های First، Last، Prev و Next
- نمایش موقعیت کاربر در دیتاست
کتاب آموزش گام به گام ویژوال بیسیک دات نت
فصل ۲۰
- نمایش داده ها با کنترل شبکه داده (DataGrid)
- استفاده از کنترل DataGrid برای نمایش رکوردهای پایگاه داده
- برقراری اتصال به جدول Instructors
- ایجاد شئ شبکه داده
- فرمت کردن سلولهای شبکه داده
- ست کردن خواص ظاهری شبکه داده
- نوشتن تغییرات در پایگاه داده
فصل ۲۱
- نمایش فایلهای HTML با اینترنت اکسپلورر
- آشنایی با مدل شئ اینترنت اکسپلورر
- اضافه کردن ارجاع اینترنت اکسپلورر
- ضمیمه کردن شئ اینترنت اکسپلورر به پروژه
- بررسی شئ اینترنت اکسپلورر
- استفاده از کاوشگر شئ برای بررسی شئ اینترنت اکسپلورر
- نمایش فایلهای HTML
- اجرای برنامه Show HTML
- استفاده از رویداد NavigateComplete2
فصل ۲۲
- ایجاد برنامه های تعاملی وب با استفاده از فرمهای وب
- آشنایی با Asp.NET
- فرمهای وب یا فرمهای ویندوز؟
- کنترلهای HTML
- کنترلهای Web Forms
- آشنایی با برنامه های وب
- نصب نرم افزار های لازم برای برنامه نویسی ASP.NET
- نصب IIS و FrontPage 2000 Server EXtensions
- پیکر بندی مجدد چارچوب NET
- ایجاد یک برنامه وب
- اضافه کردن متن به صفحه وب
- بررسی کد HTML صفحه WebForm1
- استفاده از کنترلهای TextBox ، Label و Button
- نوشتن روال رویداد برای کنترلهای وب
- ایجاد روال رویداد btn Calculate
- اجرای برنامه وب
- ایجاد یک صفحه HTML
- استفاده از کنترل هایپرلینک